Friday, December 15, 2006

Layout Baru

abang bosan. bukan. abang tak bosan. abang cuma geram. geram sebab sudah lama abang tak mencipta dan mereka website. ya, abang ketagih.

tak salah kalau dikatakan abang ketagih dengan pengaturcaraan komputer. minat yang timbul sejak berumur 14 tahun ketika berada di nagasaki, jepun hingga kini sukar dikikis. malah kini, ia satu imbuhan.

CADAP, singkatan bagi COMPUTER AIDED DRAUGHTING & PROGRAMMING merupakan salah satu subjek yang abang pelajari. dalam kelas ini, abang belajar bahasa pengaturcaraan bagi jurutera, iaitu MATLAB. oleh kerana asas yang mendalam dalam pengaturcaraan, kelas ini amat mudah bagi abang.

namun, abang kena berhati hati, ini baru semester 1. semester 1 memang senang. semua senang. tunggu dan lihat semester ke-2. silap. abang tak mahu tunggu dan lihat. abang mahu siap sedia, kemudian baru tunggu dan lihat.

umar,
umar ada hasrat mahu menymbung pelajaran dalam bidang grafik ya? dan tentu sekali sebagai abang, abang yakin 90% umar mahu buat IT graphic design. dan sudah tentu bidang ini, memerlukan kepakaran untuk menghasilkan website. abang cabar umar untuk buat website atau blog keluarga. tak main template blogger. abang cabar umar untuk belajar css dan html. buat permulaan hanya perlu guna "copy paste try" teknik saja. banyak layout percuma di sini free layouts.

zaid,
abang juga mencabar zaid, bantu abang umar. kalau abang umar tak mahu buat. zaid buat seorang seorang. html zaid tahu sikit sikit. belajar css pula. percaya lah. masa depan web design adalah css dan xml. semua ini tak susah. di rumah, internet 24 jam. dan yang paling penting, zaman sekolah merupakan zaman remaja baru nak menerokai internet. zaid boleh belagak sebab zaid boleh buat macam perkara kreatif dan menarik.

zaid baru tingkatan dua. tingkatan tiga nanti banyak program yang zaid boleh sertai di sekolah. antaranya, zaid boleh sumbang pada multimedia andalus, majlis perpisahan form 5. dan banyak lagi.

asma,
asma kena tolong abang umar. asma suka tulis. karangan asma bagus bagus. setiap hari asma kena tulis supaya abang boleh baca. abang tak kisah walaupun asma tulis sikit. bak kata pepatah, sikit sikit lama lama jadi bukit. melentur buluh biar dari rebungnya. dalam masa yang sama asma boleh belajar dan berlatih tulis karangan untuk menghadapi UPSR. jika kawan kawan penat buat latihan asma boleh belagak. dan dalam masa yang sama asma mesti ajar kawan yang lemah.

cikgu cikgu mesti sayang asma, dan asma boleh jadi pengawas.

ini gambar yang abang baru ambil,


rambut abang sudah panjang. sudah hampir 13 minggu (12 minggu di glasgow dan 1 minggu di kl), abang tak potong rambut. kadang kadang rambut abang berbau masam. sudah berbau masam, kadang kadang abang ke universiti tak mandi. astaghfirullah.

beberapa gambar lagi,


satu saja sebenarnya, bukan beberapa.
sekian terima kasih.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


My Stats