Wednesday, January 17, 2007

Lif

hari ini abang buang sampah. sampah dalam tong sampah sudah penuh sangat. di rumah ini, abang tukang buang sampah. abang yang selalu buang.

jadi, sambil memegang beg sampah besar, abang pakai selipar dan keluar rumah. abang tekan butang lif. sedang tunggu lif datang dua orang budak, dari rumah bertentangan keluar. kami sama sama tunggu lif.

sampai ground floor, abang pergi buang sampah di tempat buang sampah dan abang tekan butang lif semula nak naik ke tingkat 12. dua orang budak jiran tadi masuk semula ke dalam bangunan. tunggu lif sekali lagi untuk ke rumah nya.

"its snowing out there. im changing my shoes. hows my shoes?", asked this little girl.
"its snowing? right now? er, yeah, you got nice shoes there. is it new?", i said.
"ya, its new, but its snowing and its not suitable", she replied.

di malaysia, flat, setiap tingkat ada bilik untuk buang sampah. di sini pun ada. tapi tak pernah guna. tidak ada siapa guna. mungkin sebab bila sampah jatuh dari tingkat tinggi, akan mengotorkan tempat buang sampah di bawah agaknya. jadi terpaksa lah turun tingkat bawah.

ramai orang glasgow kata tahun ini mungkin tidak berlaku salji sebab kalau nak diikutkan purata suhu harian tak sejuk sangat. tapi, bila abang sampai rumah cepat cepat abang tengok tingkap. salji mula turun walau tak lebat.

dari tingkat 12 abang dapat lihat jalan mulai putih. tak sabar tunggu hari siang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


My Stats