Wednesday, February 14, 2007

sudah 4 minggu



tup tap tup tap, kini sudah minggu ke-4. tiga minggu sebelum, semester ke-2 bermula. rasa sekejap saja. betapa masa lalu begitu cepat. tapi adakah telah kita gunakan dengan sebaik baiknya?


tiada apa apa menarik dalam kehidupan abang kebelakangan ini. hidup harian seperti rutin biasa. pagi ke universiti, petang balik ke rumah, malam rehat, kemudian tidur. esoknya bangun dan bermula semula rutin harian.


masuk semester dua, abang semakin malas buat kerja rumah dan assignment di rumah. abang siapkan di universiti saja. senang. tak perlu tangguh. banyak orang boleh tanya jika tak faham. kadang kadang balik hari sudah gelap. tapi seronok. duduk rumah bosan. paling kurang di universiti, abang dapat ke masjid sumsa, abang boleh rehat minum kopi di bilik kopi. abang dapat kenal orang baru setiap hari.


minggu depan insyaAllah akan ke Edinburgh. ada perlawanan bola 5-a side. rakan rakan edinburgh anjurkan. ini semua kerja leman la nih. rasa nya dia bertanggungjawab urusan sukan di sana. glasgow akan hantar dua team. team cicak kobeng dan team tupai terbang. nama cantik bukan? sirius dalam kelakar. kekuatan dalam kegagahan. kehebatan dalam jenaka. target kami dua kumpulan ini akan bertemu untuk final. kami telah berlatih beberapa minggu. sejak tahun lepas. moga menang.


di berita london turun salji. belah selatan bersalji. setiap tempat kaki abang jejak tentu perkara berlaku. ketika di nagasaki, sudah lama tak bersalji, bila kita tinggal, salji turun. di sini, selalu turun salji, bila abang sampai, tahun ini tidak bersalji pula. mungkin global warming. kesan kesan nya agaknya. tapi sebagai seorang islam, kerpercayaan kita sudah tentu lebih besar dari itu. adakah ini tanda kiamat?


walau apa pun, hidup tetap perlu diteruskan. cuaca semakin hari semakin cerah. pagi pagi sudah kurang hujan. sejak awal semester abang pergu universiti berjalan. abang tak beli pas bulanan bas. abang dapat rasa kaki abang kuat. hehe.


setakat sini saja, sekian, terima kasih!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


My Stats